Onderdeel 4: Excursie

 

In dit laatste onderdeel gaan we een excursie maken naar een echt online reisbureau. We hebben in voorgaande opdrachten gewerkt met de website van Tjingo. Via deze website boeken jaarlijks duizenden mensen hun vakanties, in allerlei soorten en maten maar altijd precies naar wens.

Voor dit onderdeel gaan we een kijkje nemen achter de schermen van dit online reisbureau. Wat gebeurt er als er een reis wordt geboekt? Hoe hebben zij het contact met klanten? En wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op zo’n kantoor? Voordat we hier achter zullen komen moeten we eerst een aantal voorbereidingen doen. Je moet natuurlijk goed weten wat je kunt verwachten en waar je naar toe gaat. Dit doen we weer door een aantal stappen te doorlopen. Per stap vul je je invulblad in, welke je ook in je dossier zult stoppen.

Je cijfer voor dit onderdeel wordt beoordeeld op je inzet, gedrag en houding. Daarnaast lever je ook de ingevulde vragen en je verslag in, dit telt ook mee voor het cijfer.

 


 Stap 1: Wat is Tjingo
Allereerst zullen we eens goed gaan kijken op de website. Via de website kun je aan heel veel informatie komen. Zij werken immers alleen maar online. Vul de vragen in op je antwoordenblad bij stap 1.


Stap 2: Vragen bedenken
Wanneer we straks naar het hoofdkantoor van Tjingo zullen gaan, krijg je de kans om vragen te stellen aan een medewerker. Deze vragen moeten te maken hebben met de werkzaamheden die ze bij Tjingo doen. Je mag je vraag bedenken vanuit je eigen interesse. Bedenk dus iets wat je graag wilt weten. Je kunt bijvoorbeeld vragen wat zij de leukste taken vinden, waarom ze toerisme leuk vinden, of hoe lang hun werkdag duurt. Vragen naar hoe veel iemand verdient is niet netjes en doen we dan ook niet. Bedenk voor jezelf 1 of 2 vragen die je kunt stellen. Onthoud het antwoord goed, want je vraag + het antwoord moet je inleveren via je invulblad.


Stap 3: Verslag
Wanneer we terug zijn van de excursie naar Tjingo, ga je een klein verslag schrijven over hoe je het vondt. Vertel wat je indruk was van het gebouw, van de medewerkers, wat je leuk vond en wat je niet leuk vond, zou je later bij een bedrijf als Tjingo willen werken of niet en waarom.